tirsdag den 19. maj 2009

Gode søgeord

Hvad er definitionen på "gode søgeord" for dig? Mange tænker ofte på søgeord med høj indtjening via Google Adsense på nøgleord. De tror, at en høj pris på et bestemt nøgleord via Adwords kan definere, at nu får du en side som kan indtjene en hammerfed hyre via reklamer.

Det mange glemmer at tjekke er hvor stor SØGNING der er på det bestemte ord. Hvis du kigger på denne blog vil du i højre side bemærke en ramme der fortæller om "Google Hot Trends" - tendenser i søgningen via Google. "Embarrassing family photos" (flove familiefotos) er pludselig blevet interessant, men hvis du først begynder at bygge noget op nu, risikerer du at tendensen er vendt, og ikke nødvendigvis kommer igen.

Til gengæld kunne du sagtens finde en niche som "sjove billeder fra skoletiden", hvor du pludselig kan opleve, at en masse er parate til at bidrage med egne fotos, og derved kan skabe en niche som vedligeholder sig selv.

Hvad har du mest gavn af? Læs videre, så finder du ud af tricket.

Hvis du kan styre en hjemmeside med en masse trafik, som masser af mennesker kommer med supplerende billeder til, kan du opleve at 0.04$ i Adsense pr. klik er langt sjovere end et andet nøgleord som måske giver over det tidobbelte.

Har du gættet hvorfor?

Hvis trafikken er mange gange større, og kræver mindre vedligeholdelse, så er det langt sjovere end at skulle vedligeholde en side som kræver 10-15 gange længere tid i skrivningsfasen. Oveni dette kan det at samarbejde med andre give en side en masse indgående links, fordi folk - ganske naturligt - gerne vil linke til steder hvor de selv bidrager med information. Det er REN win-win situation for alle parter.

Hvad har dette med søgeoptimering at gøre, tænker du...

ALT. Hvis du skal bruge det du lærer til noget praktisk og fornuftigt, er du nødt til at se alt i en større sammenhæng. Her på bloggen satser jeg på at gøre SEO relevant for dig, og det nytter ikke noget at du lærer en masse engelske ord, hvis du ikke véd hvordan du skal implementere de ting du lærer. Derfor skal hele bloggen læses i en stor sammenhæng, og jeg anbefaler absolut at du abonnerer via RSS så du ikke går glip af guldkornene efterhånden som de strøs i artiklerne. :-)

Ingen kommentarer: