fredag den 10. juli 2009

Nicher frem for fyldstof

Når du ser overskriften "Nicher frem for fyldstof" undrer du dig nok over hvad jeg mener. Der er såmænd en meget logisk forklaring. Hvis du, netop nu, skriver om Michael Jacksons bortgang, så forsvinder du i mængden af folk der skriver om den nyligt afdøde kunstner. Dit indhold kan være nok så godt, men du vil med stor sandsynlighed få en relativt dårlig placering fordi talrige fans skriver en masse rigtig lange indlæg om deres store idol.

Hvis du derimod skriver om en mindre kunstner som knap så mange interesserer sig for, rammer du en niche. Det kunne være Farrah Fawcett eller Karl Malden. Begge er kendt blandt det voksne publikum. Men altså ikke stjerner med flere millioner der følger. Ikke at det gør dem spor mindre, rent kunstnerisk betragtet. Men dine chancer for at score højt på navnet Farrah Fawcett er langt større end på Michael Jackson.

Når du derfor lytter til nogle SEO-eksperter vil de forsøge at sælge dig ideen om Michael Jackson ud fra mængden af søgninger, men i sidste ende vil koncentration og fokus på din egen niche give mest. Særligt fordi det som i alle andre former for marketing handler om at nichen er uforstyrret hvorimod high end søgninger har mange konkurrenter.

Jeg vil derfor anbefale dig at bruge sommeren til at skaffe FOKUS til dine blogs. Sørg for at læse ALLE teksterne her på bloggen. Hele indholdet hænger sammen, og der fyldes løbende på denne gratis ressource for at du kan få langt bedre resultater med dine egne optimeringer.

God wekeend. :-)

Ingen kommentarer: