tirsdag den 14. september 2010

Optimeringen der virker

Som de faste læsere vil have bemærket er jeg stor tilhænger af en naturlig optimering. Det er en optimering som virker naturlig at læse, men som samtidig er effektiv i forhold til at opnå gode resultater med dine anstrengelser for at bringe SEO på banen til din blog.

Flere er uenige med hensyn til effekten af artikeldatabaser. Jeg læser en blogger der nærmest advarer imod dem. Ham om den sag. Jeg fastholder strategien med at skrive indhold som både giver backlinks, men også samtidig giver læserne lyst til at klikke videre.

Det handler jo om hvad der giver resultater, og ikke følelserne i forhold til hvor ens indhold udgives. Hvis du anlægger det perspektiv at alt dit indhold helst skal være på dine egne blogs, og alene styres helt og alene af dig selv, så kunne du lige så godt skrive i en notesblok. Så var dit indhold din helt egen kanonisering af egne skriverier. Det ville lynhurtigt ende i stakkevis af indhold som ingen så.

Jo bredere du eksponerer dit navn, og jo mere buzz skaber du om dit brand, og effekten af artikeldatabaser er blandt andet også det at skaffe nye besøgende til dine sider. Hvis du lærer at bruge alle medierne fornuftigt får du en bredere kontaktflade, og det svarer faktisk til at gøre målet du skal skyde bolden ind i, hvis vi bruger et fodboldudtryk, bredere. Der er større chance for at ramme målet når det udgør et større procentdel af den flade der skydes imod...

Så i stedet for at skændes om hvad nogle mener virker, så foretrækker jeg at byde på hvad der har virket for mig ud fra devisen om, at når det virker for mig, virker det nok også for dig.

Hvad er DIN holdning til artikeldatabaser? Lad høre, for jeg er nysgerrig i forhold til jeres erfaringer.

Ingen kommentarer: