onsdag den 17. juni 2009

SEO ekspert eller ej...

Netop nu er der en heftig debat på iværksætterdomænet Amino om emnet søgemaskineoptimering. Der diskuteres i en tråd hvem der er de 10-15 bedste eksperter på området her i landet. Du kan se tråden herfra: http://www.amino.dk/forums/p/48144/382676.aspx.

Jeg er ganske enig med dem som har kommenteret, at det er vigtigt at kunne kommunikere sine kundskaber på almindeligt jævnt dansk. Det håber jeg bl.a. er lykkedes her på denne blog. Hver gang jeg beskriver en teknik, idé eller løsning så er det med den almindelige dansker for øje.

Jeg skal ikke imponere nogen. Tværtimod. Min motivation er netop at dele den viden jeg selv har opnået samtidig med at jeg så kan glæde mig ved at se flere score højere i søgemaskinerne. Dengang jeg startede med webdesign i 2000 var jeg helt grøn. Jeg anede absolut intet om internet. Jeg havde kigget lidt på et par portaler, havde en a-mail adresse, men det var ikke noget særligt seriøst forhold til internet, overhovedet.

Faktisk kunne du sige, at jeg var lidt af samme observans som Bill Gates, der også i sin tid fejlvurderede internet. Jeg havde hørt mange ting om dette medie, men anede intet om det. Det skulle vise sig at forandre sig voldsomt. I dag er det ikke opkald via modem, nu er det bredbånd.

Dengang var udfordringen især at holde sig inden for en download-tid pr. side på ca. 10-15 sekunder. Det var nogle gange svært, og udfordrede ens kreativitet på en god måde. I dag kan jeg se, at den grundlæggende viden jeg fik på det første kursus er guld værd. Jeg lærte respekt for det at kode ordentligt i HTML.

Også selvom jeg startede med at lære det hele i både FrontPage og Notesblokken. Vi så de steder hvor FrontPage dengang IKKE kunne følge med, og opdagede hvorfor det var vigtigt at kunne gå "bagom" koden.

I dag er disse færdigheder STADIG vigtige.

Når jeg derfor kommunikerer med jer der læser denne blog, så handler det bestemt ikke om at imponere, men at give jer information I kan bruge. Jeg kan love, at materialet VIRKER. Hver gang jeg frigiver en artikel så er det for mig endnu en lille "tilbagebetaling" af al den viden jeg selv har høstet.

Om du kan bruge den eller ej må kommentarerne afsløre, men nu ved du i hvert fald lidt mere om HVORFOR jeg skriver. :-)

Ingen kommentarer: