søndag den 16. august 2009

Søgeoptimering i løbet af sommeren

Alle véd, at sommeren har været feriesæson for de fleste. Det er en periode hvor vi alle slapper af. For vores eget vedkommende tog vi tre uger til Frankrig, og vi nød hvert eneste øjeblik.

Kunne jeg have optimeret i løbet af denne periode? Sagtens.
Kunne jeg have draget nytte af synergien i de mange indlæg som begyndte at dukke op på bloggen? Muligvis.
Kan jeg have mistet læsere ved at have holdt en pause? Umuligt at sige.

Dét jeg KAN sige var, at det var tiltrængt at oplade batterierne, og derfor er det fuldkommen ligegyldigt om der var nogle der var utilfredse med ikke at få nogle indlæg. Langt flere ville aldrig have opdaget de manglende indlæg, fordi de selv var på ferie...

Ikke spor arrogant
Du tænker muligvis denne holdning er en smule arrogant, men faktisk ikke. Hvis du pukler dig selv ihjel opnår du intet. Du skal holde ferie for at have energi til at overhale alle andre RESTEN AF ÅRET.

Læs lige det igen. Tak.

Du kan ikke opnå LANGVARIGE resultater med KORTSIGTEDE strategier. :-)

Tænk langsigtet
Nogle optimerer med KORTsigtet perspektiv, og det holder ikke. Følger du de råd der er i denne blog kan du nå langt. Bliver du ved med at læse mine indlæg, kan du nå endnu længere... Hvis du vil hele vejen frem til slutproduktet — en fuldkommen optimeret side — er du NØDT til at lytte efter.

Jeg begik selv den fejl engang at jeg bare gik i gang. Det kostede blod, sved og tårer når øjnene begyndte at klø når jeg var nødt til at bruge de små timer til at rette ting jeg lige så godt kunne have ordnet fra starten af. I dag ligger optimeringen i at gøre det BÅDE venligt for søgemaskinerne, og for dig selv at vedligeholde og/eller opdatere.

Faren ved forkert automatisering
Du kan sågar automatisere mange af dine funktioner. Men du skal passe på, for sammen med automatisering følger også risikoen for at begå fejl. Nye fejl i et velfungerende script kan dukke op som lyn fra en klar himmel, og du løber en risiko for at blive ganske meget til grin for du bliver måske den sidste til at opdage, at noget er gået galt.

Konvertering
Når du derfor skal lære at optimere skal du være opmærksom på det indtryk du giver dine besøgende. Det er ikke nok at score højt på en søgemaskine. Du skulle også gerne kunne KONVERTERE besøgende til KØBERE, ABONNENTER, FASTE LÆSERE eller hvad du ellers søger.

Derfor skal du LYTTE i stedet for at komme med dine egne indvendinger. Hvis du har indvendinger, så skriv en kommentar, og så tager vi den derfra... :-)

PS: Håber du OGSÅ har haft en god sommerferie.

Ingen kommentarer: